Fili Olsefski, Things Correlate isimli projesini; "Saydam, birbirine paralel iki evren arasında bir geçiş, hatırlanmaya değer olanın/kendini hatırlatanın suyun yüzeyine çıkışı" olarak tanımlıyor.
Aslen ressam olan ve çalışmasında resim geleneğinin izlerini taşıyan Olsefski; fotoğrafı da -aynen resim gibi- var olanı kendi potasında eritmek olarak görüyor. Fotoğraflarını, ressamlık içgüdüsüne benzer biçimde, çektiği iki fotoğrafı üst üste bindirerek üretiyor ve her iki fotoğrafta da olduğunu düşündüğü bir olayı yeni bir formda şekillendirmeye çalışıyor. Yunanistan'da yaşayan sanatçı, projesini, siyasi statükonun ve gündemin bolca hareketli Batı Dünyası'nda, stres ve kaygıdan yorulmuş kişiselliğinin bir dışa vurumu olarak özetliyor.
Fotoğraflarda müdahalenin çoğunlukla "ana öğe" sayabileceğimiz, gözün ilk gittiği noktaya yapılması, alternatif ve kişisel bir dünyanın varlığına işaret ediyor. Fotoğraflarının çoğunda güzellik, çok daha sert ve ağır imgelerle karılıyor. Bu iki dünyadan hangisine odaklanırsanız odaklanın, diğerinin varlığından da kaçış pek mümkün olmuyor. Bu anlamda da çalışma, adıyla müsemma. Birbirinin potasında var olan, birbirini güçlendiren ve ortaya çıkaran çarpışmaların izleri.